همشهری آنلاین: رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از نجات چهار هزار و 530 مسافر از مرگ حتمی و امدادرسانی به بیش از ۹۹ هزار و ۳۱ تن از مسافران در طرح ملی امداد و نجات نوروزی خبر داد.

به گزارش مهر، محمود مظفر در تشریح عملکرد امدادگران سازمان امداد و نجات هلال احمر در طرح امداد و نجات نوروزی ۹۲ با بیان اینکه از ۲۴ اسفند ماه 1391 تا 13 فروردین ماه ۴ هزار و ۷۱۶ عملیات از سوی امدادگران پوشش داده شده است، گفت: از این میان ۱۰۳ هزار و ۸۶۲ تن دچار حادثه شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۹ هزار و ۳۱ تن از سوی امدادگران امدادرسانی شدند، گفت: ۴ هزار و ۵۳۰ تن نیز در این 19 روز با کمک امدادگران از مرگ حتمی نجات یافتند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به اینکه از این میان ۲ هزار و ۵۸۰ تن که در این حوادث دچار مجروحیت شده بودند به بیمارستان منتقل شدند، افزود: ۲۸ هزار و ۱۶۰ تن نیز به صورت سرپایی و در محل از سوی امدادگران درمان شدند.

مظفر با بیان اینکه در این مدت ۴۸۰ مورد عملیات رهاسازی توسط امدادگران انجام شده است، گفت: همچنین ۵۷ هزار و ۹۱۷ تن نیز توسط جمعیت هلال‌ احمر اسکان و تغذیه اضطراری داده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۴۶۳ مورد عملیات هوایی توسط ۱۷ فروند بالگردهای سازمان امداد و نجات هلال احمر انجام شده است، گفت: تیم امداد هوایی این سازمان در ۳۴۵ ساعت پرواز به خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی پرداخته است.

مظفر با اشاره به مجموعه عملیات‌ امداد و نجات صورت گرفته طی طرح نوروزی 92 گفت: اصفهان با ۴۴۴ عملیات امداد و نجات، فارس با ۴۰۶ عملیات و مازندران با ۴۰۱ عملیات بیشترین عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر را طی طرح امداد نوروزی 92 انجام دادند.

کد خبر 207059
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز